קורונה כלבים וחתולים

קורונה כלבים וחתולים – האם נשא של הנגיף צריך לחשוש מהדבקה של בעלי החיים שלו?

המציאות החדשה בצל הקורונה היא בהחלט מציאות קשה ומאתגרת במיוחד. אנשים רבים חוששים לחייהם, בעוד אחרים חוששים לחלות ולאבד מפרנסתם, אנשים רבים איבדו את מקום העבודה שלה כתוצאה גם מהפגיעה הכלכלית במשק וכעת עולה חשש חדש שכן פרטים ידועים על הווירוס עדיין כלל לא ידועים לנו. בין הדברים שעוד מטרידים אותנו הוא האם אדם המגדל בעלי חיים בביתו, כדוגמת חתול, כלב או בעל חיים ביתי אחר, צריך לחשוש מהדבקת בעלי החיים בנגיף וסיכונם או שמא הם יכולים להידבק בנגיף בחוץ ולהביאו אליהם הביתה. ובכן נכון לעכשיו אין מקרים המוכיחים שבעלי חיים נדבקים בסוג זה של הנגיף או מדביקים בני אדם אולם אנו צריכים לעשות את ההשתדלות שלנו לשמור על הבריאות שלנו ושל בעלי החיים שלנו.

על וירוס הקורונה:

ראשית כדאי להכיר שיש שבעה זנים של וירוס הקורונה. רק ארבעה מתוך אותם זנים נחשבים לנפוצים יותר ואחד מהם הנו הזן החדש הנקרא CoV-2 SARS  שהוא זה הגורם להתפרצות הcovid-19 שאנו רואים את שמו בכל ההקשרים של הקורונה. חשוב להבין כי ישנם זנים ישנים יותר של הקורונה שכלבים, חתולים ובעלי חיים אחרים כן יכולים להידבק בהם ולפתח תסמינים של חום, שעלת וחולשה אולם נכון להיום אין תיעוד מאומת של בעלי חיים ביתיים כמו כלבים וחתולים הנשאים של נגיף הcovid 19  ואין תיעוד כי מוצרי מזון או מוצרי אריזה שונים הקשורים למזון בעלי חיים יכולים להוביל את הנגיף ולגרום להדבקה.

“אין תיעוד מאומת של בעלי חיים ביתיים…”? זה אומר שיש בעלי חיים אחרים מאומתים?

יש תיעוד של טיגריס נקבה אחת בשם נדיה, מגן החיות ברונקס הנמצא בניו יורק, שנמצאה חיובית לנגיף החדש מסוג COVID 19 שהוא הנגיף שמפיץ את הקורונה. מגן החיות נמסר שהטיגריסית ככל הנראה נדבקה מאיש צוות שטיפל בה לפני שהוא פיתח תסמינים בעצמו. הטיגריסית סבלה משיעול יבש, נשימה לא חלקה וחוסר תאבון אולם התסמינים התגלו לאחר סגירת גן החיות למבקרים בשל ההתפרצות הראשונה של הווירוס בעולם. היו עוד כמה טיגריסים ואריות בגן החיות הזה אשר פיתחו את הסתמינים אולם הבדיקה בוצעה רק באותה הטיגריסית בשל העובדה שטיפול בחתולים גדולים דורש הרדמה מלאה שעשויה לסכן אותם וגן החיות לא רצה לקחת את הסיכון. 

מה לגבי כלבים וחתולים ששמענו שנדבקו?

בהונג קונג התגלו מספר מקרים שבהם בעלים שחלו בקורונה והובאו לבית החולים לבידוד, נשלחו גם בעלי החיים שלהם לבידוד ובמעון סגור לטפל בהם עד אשר יצאו בעליהם מבית החולים כאמור ויעברו את תהליך ההחלמה. אותם מקרים שהתגלו לא נמצאו חיובים לנגיף אלא התעוררות חיובית חלשה של הנגיף שככל הנראה נגרמה כתוצאה מזיהום על פיו ואפו של בעל החיים כאשר זה ליקק את בעליו שנשא את הנגיף, אולם הנגיף עצמו אינו בתוך גופו של בעל החיים, אינו נמצא בחלקיקי נגיפים שלמים היכולים להדביק וככל הנראה מקרים אלו יחלפו גם כן לאחר תקופת הבידוד. 

אז מה אנו צריכים לעשות?

כמובן שווירוס הקורונה עדיין נחשב בגדר תעלומה וכל עוד אין פתרון ויראלי למצב, תרופה או חיסון, חשוב להקפיד על הנחיות לשמירה על סטריליות וסביבה נקייה. השתדלו לשטוף ידיים פעמים רבות במהלך היום, להימנע מלתת לכלבים ללק אתכם יותר מדי, בוודאי לא בפנים ובוודאי שלא לתת נשיקות מפה לפה. כמו כן עקבו מדי יום מספר פעמים ביום אחר תגובותיו ופעילותו של בעל החיים שלכם וודאו שהוא מתפקד כרגיל.

למעבר למזון רפואי לחצו כאן>>